|
niki |
Wysłany: Wto 19:34, 07 Mar 2006 Temat postu: Gothic III |
|
Gothic to znana przez wielu graczy rozbudowana gra cRPG z interesującą fabułą, która doczekała sie już dwóch części i dodatku do drugiej o nazwie NOC KRUKA. Zapowiedź ta oczywiście dotyczy trzeciej odsłony tej znanej gry. Poprzednie miały ograniczony kapitał finansowy lecz teraz gdy pieniędzy nie zabrakło, twórcy szykują w pełni dopracowany sequel Gothic II.
Akcja Gothic III rozpoczyna się zaraz po wydarzeniach poprzedniej części. Wszystko wydawało by się zakończone, lecz orkowie podbili pod naszą nieobecność tereny ludzi. Mieszkańcy wyspy Khorinis dzięki heroicznym czynom naszego bohatera mogą odetchnąć, ale reszta ludzi zostaje nakłaniana przez sprzymierzeńców Beliara do pracy, zaś orkowie obejmują panowanie. Nasza postać wcale nie będzie zmuszona przez twórców ich wyzwolić. Będziemy mogli wybrać czy staniemy po stronie rebeliantów czy orków. Oczywiście nasz wybór zadecyduje o losach królestwa, oraz zakończeniu gry. Głównym celem będzie dowiedzenie się jakie nowe zadanie otrzymali orkowie. Dowiemy się jakie jest przeznaczenie beliara, oraz poznamy hitorię i kulturę orków którzy różnią się od swoich poprzedników w Khorinis tym, że są silniejsi i inteligentniejsi. Zapewne wszyscy pamiętają Xaradasa z poprzednich części Gothic. Tym razem sprzymierzył się z siłami zła co nie znaczy, że nie będzie nam przydatny. Jeżeli obierzemy drogę sprzymierzeńca sił Beliara to Xardas będzie nam dostarczał wielu przydatnych informacji, a jeżeli obierzemy wręcz przeciwną drogę to będzie nam próbował przeszkodzić w naszych poczynaniach.
Świat który zwiedzaliśmy w Gothic II jest 4 razy mniejszy od tego, który będzie nam dane podziwiać w trzeciej części. Cała kraina składa się z trzech specyficznych stref:
-centralne królestwo Myrtany
Varant w którym zwiedzimy żarzącą się pustynię
Nordmar, o lodowym krajobrazie gdzie zima trwa cały czas
Odwiedzimy szerokie wybrzeża, dżungle, lasy, górzyste tereny oraz pustynię charakteryzującą się delikatnymi wydmami i oazami, gdzie niedaleko czarne interesy prowadzą handlarze niewolników wystawiając w klatkach swoje ofiary. Na kontynencie będzie aż 20 miast i osad. Największe z nich, Vengard, będzię stolicą Myrtany. Drugie co do wielkości miasto, Geldern, rozmiarami dorówna połowie miasta Khorinis. Taka wielkość jest uzasadniona decentralizacją miast na kontynencie kilkukrotnie większym od wyspy Khorinis. Dzięki temu wioski będą połączone niewidzialną siecią, a odwzorowane życie i poziom detali będą jeszcze dokładniejsze. Zdaniem twórców rozwój licznych mniejszych osad, a nie jednego, dużego miasta będzie ciekawszy podczas wykonywania zadań i poruszania się po Świecie. Twórcy nie zrezygnują z klimatu jaki nam towarzyszył w poprzednich częściach gdy zwiedzaliśmy świat. Potwory nie będą nas odstępować ani na krok a jest ich aż 50 rodzaji. Różne terytoria kontynentu zasiedli pięć ras ludów - obywatele centralnego królestwa, ludzie północy, skrytobójcy, rebelianci (ukrywający się w lasach), Orkowie. Dostępne będzie aż 6 zawodów w tym 3 nowe np. Gladiator. Wszyscy NPC, a jest ich aż 1000 będą nam udzielać potrzebnych informacji i prawdopodobnie każdy będzie nam chciał zaoferować handel co sprawi, że nasza postać będzie mogła zmieniać ekwipunek na tysiące sposobów. Nie spotkamy się już ze skryptami, co oznacza, że to co wykonuje NPC jest zależne tylko od niej, a nie od programistów. Każdą czynność będzie wykonywać inaczej(czyżby pierwszy krok w zastosowaniu samodzielnej sztucznej inteligencji?) i w innych odcinkach czasu. Wszystko to sprawia, że przebywając pare dni w mieście wszystko zdaje sie być jeszcze bardziej realistyczne. Jeżeli będziemy chcieli powalczyć z Orkami okupującymi osadę, dołączą do nas oswobodzeni mieszkańcy, którzy odważnie wesprą nas w boju. Przez tak oddane czyny zyskamy większy szacunek, dzięki czemu nakłonimy do pomocy silnych bohaterów niezależnych. Należy jednak uważać, ponieważ takie postępowanie przynosi wiele korzyści, ale też może niepokoić mieszkańców w innych częściach świata. Miejmy nadzieję, że CD-PROJECT postąpi tak jak w poprzednich Gothic'ach i większość tekstów będzie mówionych
Rozgrywki nie rozpoczniemy od zwykłego nowicjusza, bo przecież po wydarzeniach na dworze Idorath nic nam się nie przytrafiło. Jednak nie ma możliwości importu naszej postaci z Gothic 2 więc rozwijanie kolejnych umiejętności będzie potrzebne. Nie spotkamy się już z podstawowymi czterema atakami z lewa, z prawa, znad głowy lub defensywy. Producenci zadbali o to aby każdy cios wyglądał inaczej, a będzie ich bardzo dużo. Dodatkowo każdy trzeba będzie urozmaicać w coraz to nowsze kroki, co sprawi, że nasz bohater będzie jeszcze bardziej sparwniejszy i coraz to szybciej pokonywał przeciwników. Nasza postać już nie będzie musiała należeć do żadnych organizacji ani ugrupowań. Co prawda twórcy nie zrezygnowali z takowych, lecz nie będą już tak ważne. Równie dobrze grę możemy przejść nie należąc do żadnej z gildii.
Zależności między umiejętnościami klasowymi będą bardziej rozbudowane. Wartości pewnych broni zostaną sensownie dobrane, np. aby mag nie był zdolny do posługiwania się bronią potężniejszą niż jego czary. Wojownicy będą mogli używać dwóch broni jednoręcznych naraz, lub jednej ale z tarczą. Ponad 50 potężnych czarów i grubo ponad setkę różnych broni, będzie mógł używać nasz bohater. W Gothic I i II, bardzo nie podobało mi się to, że nie można było kompletować osobnych części zbroii. W trzeciej części zostanie to zmienione i będziemy mogli ubierać naszą postać jak tylko nam sie podoba Nie będziemy musieli pić ani jeść aby przeżyć, ale na pustyni naszą wytrwałość trzeba będzie uzupełniać łykiem wody. Tak jak w II części ekwipunek będzie nieograniczony, ale podzielony na kategorie. Zyskamy więcej możliwości wyboru między kilkoma drogami, zamiast wymuszonego jednego, konkretnego zadania, a całość będzie znacznie mniej liniowa od poprzedniczek. Prawdopodobnie pojawią się trzy różne zakończenia, m.in. pomożemy odbudować królestwo pod panowaniem króla bądź sprzymierzymy się z Orkami. W każdej chwili będziemy mogli odsunąc się od wątku głównego i zająć się innymi sprawami Gothic III. Zapewne wielu z was zawiedzie się informacją, że nie będziemy mogli poruszać sie na koniach czy jak to gdzieś na jakimś forum wyczytałem, wilkach. Sprawiło by to dla twórców zbyt duży problem techniczny związany z rozgrywką.
Fanów napewno ciekawi co z grafiką. Do gry zostanie użyty bardzo zmodyfikowany silnik Gamebryo, który został już użyty w The Elder Scrolls III Morrowind. Grę obsłużą wszystkie nowe chipy graficzne, ale twórcy skupiają się głównie na chipach NVIDIA. Emotion FX 2, będzie odpowiadał za animację w czasie rzeczywistym, która zostanie poszerzona o nowe funkcje i sztuczki techniczne, m.in. Inverse Kinematics, Facial Animation, technologia Lip-synching, wspomaganie sprzętowego cieniowania, kontrola fizyki i wiele innych. Piranha Bytes użyje w szerokim zakresie shaderów pikselowych. W zależności od jakości obrazu i dostępności sprzętu będą to wersje 1.1. do 1.4, 2.0 i 3.0. Głównym polem aplikacji dla shaderów pikselowych są złożone obliczenia oświetlenia oraz końcowe przetwarzanie obrazów dla późniejszego modyfikowania przedstawionych scen, np. ogień, rozmazanie, mgła i podobne efekty. Gracz będzie mógł zobaczyć praktycznie wszystko w oddali, poniewaz zrezygnowano z efektu mgły. Świat jest ręcznie modelowany przez grafików, dzięki czemu będzie żywszy niż przy użyciu narzędzi automatycznie generujących wyznaczony teren. Teraz typowa scena składa się z około 6 razy większej liczby polygonów niż w Gothic II, co przekłada się na ogromną szczegółowość. A postacie posiadają nawet 10 razy więcej polygonów niż przedtem (z 1500, teraz 15000). Obiektów nie zastąpiły tekstury lecz ręcznie modelowane przedmioty. Musimy się zatem przygotować na duże wymagania sprzetowe, a zwłaszcza biorąc pod uwagę, że cała seria była bardzo pamięciożerna.
Muzyka napewno była bardzo dużym plusem w poprzednich Gothic'ach i zapewne będzie tak samo w przypadku trójki, ponieważ soundtrack komponuje ten sam kompozytor Kai Rosenkranz. Przełomowym wydarzeniem serii będzie obecność w oprawie skomponowanych utworów zagranych przez sześćdziesięcioosobową orkiestrę symfoniczną.
Z pewnością wielu wielbicieli Gothica już bardzo się niecierpliwi ale będą musieli poczekać jeszcze do 3 lub 4 kwartału 2006 roku, ponieważ mniej więcej na wtedy zapowiadana jest premiera. |
|
|
|
|
|